Saturday, January 29, 2011

Tempe

hari ni pegi pasar GERGASI.... maklum le hari cuti + boleh gaji + nak raya cina.
jalan punya jalan jumpa le makanan bernama TEMPE.... TEMPE?

tempe (en.google)


ko orang x percaya aku x suka tempe? suka le....... itu pun sebab kebetulan wife aku tersesat masuk kat bahagian sayur. katanya nak buat speggeti....perut pun suda lapar.

teringat pulak kat tempat kerja aku dulu di Banting...pagi2 sebelum masuk opis makan nasi goreng + ayam goreng + tempe goreng panas..minum milo.. peh memang sodap

kat sana banyak tempat boleh cari tempe. pasal situ memang terkenal dgn KeJAWAan.... kalau dipantai timur, biasanya tempe banyak di Kuantan sebab ada kilangnya di situ.

nanti aku nak mintak wife aku gorengkan tempe ni... nyum nyum sodap

seji ...telu..papat...... bye

1 comment:

  1. saya pun peminat tempe, tapi suka yang pedas. jika teringin makan sambal tempe bilis bersira paling agung boleh cari di sini www.hijjara.com

    atau facebook Hijjara

    ReplyDelete

komen jangan tak komen ;)