Wednesday, January 5, 2011

Hikayat Lagenda Siri II

kali ni aku nak cerita skit mengenai kumpulan bawah tanah (bukan gengstar) yang kepala2 senak...... menjadi igauan  siri2 lain (ceh), menjadi lagenda dalam sejarah induksi di INTAN Wilayah Timur. kenapa jadi gitu sbb nya kenalah tunggu sehingga tamat cerita ni...

bermula kisah di tempat yang jauh di selatan bumi penyu

sebelum tertubuhnya kumpulan ni...banyak lah permainan fesi buat...teror jugak dia org ni...bahagi kumpulan ikut negeri lah...dan macam2. akhirnya beberapa nama dipelawa menjadi ahli siri II (cewah..gilos)

ini En. Mazri, org seberang..seberang takir le...sesi membahagi siri 2 kepada kumpulan kecik. ayat glemer, connntooooh....coooontooooh...connnntoooh!!! last ngam lak dgn geng2 ni
yg berkot hemsem ni le En Shuk...pengurus (bahasa INTAN ni) siri II, tukang lulus bagi Siri II, atas kecemerlangan siri II kami ni, terus lekat jadi pengurus bagi batch lain.
maka bermulalah sesi pembelajaran & mengadap nota selama 2 minggu dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZ ngantuk wehhh......
sukaneka....peh, kami ni memang hebat bersukan; tapi sukaneka ni kami x pandang,mainan budak2...ceh berlagak
 santai sebelum penat beraksi

juara bersama bola sepak (ada kejadian muntah lepas jaringkan gol),juara bola tampar, pempuan pun heeebat!! juara bola jaring!!.. cayalah siri II. Juara Keseluruhan Sukan..
 hari mendebarkan telah tiba....ini lah Ustaz Fadli Sulaiman, panel penilai persembahan dalam kumpulan..peh mencabar betul mengenai soalannya. lap peluh siut
Tok ngulu...ops lupa nak kabo... Siri II; tok ngulu dan mok ngulu Induksi semua dari SIRI II. Hebatkan dan menarik...ironiknya. huhu
bergasak dengan member sendiri menjawab soalannya,..profesional bro, nak tolong kumpulan... (tudung pink tu ambil gambar aku tu)

lepaking dgn mok ngulu merangkap rakan sekolah SEMSAS,Kuantan dolu2. Aku Form 5 dia Form 3. cuma aku 2 tahun je pasal masuk masa form 4. dia jadi warga tetap SEMSAS dari form 1 sampai 5 semua tapau habis...betul x mok ngulu?
sesi berpeluk2 pelukan...ada nangis..makliumlah dah jadi mcm keluarga sendiri....waaaaaaaaaaaa!!!!

senyum!! iklan ubat gigi
geng2 aku.....aku x ada le...cuma nak beri kredit kat member laki2 ni.
Dari kiri:- shahril JKR Setiu, Jamaluddin MDBesut, Mok ngulu, Khalil PDaerah H.Trg.

 sesi bergambar...SENYUM!!!!

keesokkannya EXAM!! peh, 1/2 jam x masuk gear...baru tahu erti "blank". paling lambat keluar dewan periksa. org lain dh keluar packing barang nak balik & nak adakan sesi penutup...aku masih berperang.


akhirnya kami pun balik ke kampung masing......dengan 2 minggu yang mencabar, coretan ni hanyalah ringkasan...banyak lagi nak masuk..kalau ada masa aku masukkan sbg kenangan.. jadi aku letakkan dibawah sbg status..........
AKAN BERSAMBUNG

2 comments:

komen jangan tak komen ;)