Thursday, March 31, 2011

Mari kita Gelak..hahahahahahahaha

kalau anda stress hari ini.... sila tekan butang main "play dibawah ini....







Layannzzz

ADIOS

Kalaulah begini......

Maharaja Lawak

Raja Lawak-------Maharaja Lawak






Dengan promosi iklan yang gempak sbb aku ingatkan filem James Bond baru nak keluar dalam TV....kini berdepan pula dengan cerita baru pula (kuat pulak aku tukang promote;lepas ni makin kaye lah Astro!!).. 3 terbaik yang masuk final siri kejuaraan Raja Lawak dari musim 1 hingga 5 akan bertanding pada pertandingan Maharaja Lawak. Ada yang bergabung menjadi kumpulan dan ada yang kekal. 

PERSOALANNYA SIAPA JUARA????

Adakah?

Man Juara Raja Lawak 5
 atau pun

Jihan Raja Lawak 3; undian wanita??

atau??
Jozan..... tempat ke2 dan ke3 musim pertama..


Setakat ni...peserta peberet adalah !!!!!!



Layanzzzzz






Kalau peserta feberet aku dan wife mestilah JOZAN...sbb ZIZAN orang kampung Dungun aku...hahahahahhaa (bukan tu no.1nya)


tapi kat pejabat aku ada sorang raja lawak 

sebelah kanan Zaze versi kelate

ADIOS
R

Gempar!!! Perak haramkan tarian poco-poco

TT oleh Mufti Perak
wah...gempar pulak di negaraku Malaysia yang tercinta apabila tarian poco-poco diharamkan. mmmmm apa2 pun aku hormati keputusan mufti Perak walaupun banyak le juga kontroversi pak mufti ni.

glamer jugak tarian ni..dari golongan atas spt :-
PM,Isteri PM & Mantan KP Umno

pun minat menari ...gambar atas bukan fitnah ye...tiada superimpose; diambil semasa jamuan Aldilfitri sebuah parti siasah di Malaysia

Manohara
gambar ni pun diambil dari tarian Poco-poco....

AKU??? aku lepas semenjak dua menjak kerja ni le kena pandai menari poco2... geng2 TCS aku terutama wanita ni kalau disuruh menari benda alah ni 10 jam pun blh sbb dah jadi acara sampingan dalam majlis2 rasmi.. aku pun masa senaman je....pakai baju sukan le maksudnya

ambik dari cik google 
polis pun sekarang berpoco-poco







Tinggi cikgu yang tengah tu angkat kain nak ber"poco-poco"...hai cikgu cikgu.....

Konkusinya.... kita hormati le keputusan Perak tu. tapi x tahu le sbb mak2 datin suka sangat berpoco-poco...kita tengok aje lah apa berlaku..


(*semua gambar dari cik google)

ADIOS

Mek yam....mek yam

(dari kiri)omie, mek yam, madi


hai...... kecik2 je aku tengok mek yam hari ni...punya le menyakat aku sampai tergelak terbahak2.... adoiiiii....ragam opisku yang tidak sunyi ...x mcm pejabat ko orang kot

Adois

Sunday, March 27, 2011

Kiah Pekasam

salam

hari ni berjalan-jaln membeli BELAH !! wow suka nya diriku ini berjalan2 membeli barangan keperluan di......

Sabasun 


Jalan punya jalan dalam Sabasun ni...macam biasalah kalau ko orang berjalan dalam sebuah Pasaraya...kalau boleh nak beli semua barang hahahhahaha.... tetiba terjumpa satu barang ni jeling bawah skit




..


KIAH PEKASAM !!!!

Aku terjumpa KIAH PEKASAM!! maka aku tergelak gembira sendiri dan otak aku tetiba terbayang manusia kat bawah ni......



RCW= KIAH PEKASAM
Rupa2nya Kiah Pekasam tu memang ada cuma produknya buatan negeri Perak... kakakkakakaka bukan Kedah atau Perlis... aku dok terbayang RCW nyanyi lagu ni... ingat pulak lagunya padahal layan cerita ni 3 episodnya... x macam wife sahabat ku di nun jauh Laut China Selatan...

wife  kawanku Mrs SJ  yang minat cerita ni......

 peh memang dia layan al maklum le dia paham dialog...aku sepatah2 dok nak paham loghat Uthara' (ayat Jozan =Utaraq)...entah le kawan aku paham ke tidak cerita ni.


terus otak ku terbayang lagu OST  cerita KIAH PEKASAM




itu le cerita ku hari ni..... hahahahha

layan ye....

Saturday, March 26, 2011

Nur Kasih

salam

setelah ko orang penat layan cerita video klip "tu" siap staf pejabat aku yang selama ni x sangka pulak tetiba pulak cerita hal politik hari tu...kita layan le lagu ni...

aku x minat langsung Tiz Zaqyah...susahnya nak Q kan sebutannya.. tapi kalau dgr malam2 lagu ni syok juga..jom layan Tiz & Yasin Sulaiman...(aku sebenarnya tak tahu nak postinga apa)



Wednesday, March 23, 2011

Gelagat Nak Kahwin 2

Gambar hiasan semata-mata
besar bunga loan ni


Salam

Pelik le tengok zaman sekarang......

kalau bertunang besar-besaran; siap sewa pelamin, baju kahwin dan segala mak nenek berkaitan.. yelah katanya nak meriah. tapi x tahu sampai ke jinjang pelamin atau tak. DUIT !!!

Pelik le tengok zaman sekarang......

Kalau berkahwin besar-besaran tempah sana-sini...gegak gempita macam panggil sepenjuru alam...ada pulak pre wedding, wedding dan post wedding..DUIT!!!

Pelik le tengok zaman sekarang......

Aku tahu le duit tu duit ko orang dan ikut suka hati le sebab tak bersabit hidup mu dan ku tapi kalau dah menanggung hutang keliling pinggang nak memuaskan NAFSU memang sampai bila lah tergolok bergadai duit untuk persiapan perkawinan yang tak sampai beberapa jam tu. Dulu aku berhutang le jugak tapi sikit;walaupun sikit tapi betapa seksanya nak menghabiskan hutang dengan bunganya yang besar.. mentang2 le aku kerja x berapa best..Bank2 yang besar ni x terima permohonan ku jadi aku berhutang dengan Ekspres Cash CIMB BANK.. terima kasih lah CIMB kerana beri hutang kepada ku. Jadi kepada pegawai bank  (Bank Masyarakat) yang tolak permohonan ku dulu...JANGAN MIMPI LAH nak masuk ke pintu bank dan berhutang dengan bank kau.


Adios

Jual-Jual Satria Neo 1.6 Manual M-Line -06





kereta untuk dijual.... tetiba pulak aku post gambar kereta untuk dijual......agak2 ko orang kaki racing ke owner ni.... :)
Kata ownernya

Satria Neo 1.6 Manual M-Line -06-for sale

 tip top condition..
100% acc free...
sport rim 15 gred AA (taiwan)
tayar falken (japan) 70% lg bunga..
apexi timer (ori)
pivot volt stabilizer (ori)
hks grounding...
sscus semi bucket seat (euro PU)
clean interior...

nak beli PM kat FB ku

Rehat Minda

kontraktor mana ni?
Salam

Hahahah..... nak pergi cari kontraktor mana ni.. memang cekap le buat kerja... x perlu mintak VO kerja dah siap awal.


Rakan2 Penolong Jurutera  aku blh komen kot?

Bye Adios

Al-Fatihah & Berkabung



Semua pegawai dan kakitangan perkhidmatan awam negeri dan Persekutuan serta badan-badan berkanun di seluruh Terengganu dikehendaki mematuhi peraturan pemakaian sepanjang tempoh berkabung 40 hari mulai 21 Mac hingga 29 April ini berikutan kemangkatan almarhum bonda Yang di-Pertuan Agong, Tengku Ampuan Bariah Sultan Hisahmuddin Alam Shah.

Pegawai dan kakitangan lelaki Melayu perlu memakai songkok berlilit kain putih berukuran satu inci, manakala pegawai dan kakitangan wanita Melayu pula harus berselendang atau berkain tudung warna putih.

Sementara pegawai dan kakitangan yang berbangsa lain perlu mengenakan tali leher hitam atau lilitan hitam (armband) di sebelah kanan bagi lelaki dan lilitan lengan hitam (armband) bagi wanita. Sementara polis dan tentera berpakaian sebagaimana yang ditetapkan oleh peraturan masing-masing.


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said mengumumkan peraturan perkabungan itu di Kediaman seri Iman, Kuala Terengganu, petang ini (22 Mac).

Selain itu, beliau berkata segala perhimpunan ramai dan majlis atau acara anjuran Kerajaan dan bukan kerajaan yang berunsurkan hiburan juga ditegah sepanjang tempoh perkabungan kecuali majlis atau acara yang berunsurkan keagamaan, pendidikan riadah dan ilmiah.
“Jika ada pihak yang tidak menghormati dan ingkar peraturan sepanjang tempoh perkabungan dengan mengadakan majlis hiburan, mereka boleh dikenakan tindakan. Bagaimanapun, sebarang majlis itu perlu mendapatkan permit daripada pihak berkuasa tempatan dan polis terlebih dahulu.
“Majlis kenduri kahwin juga tidak boleh diselitkan dengan acara hiburan. Perlawanan bola sepak adalah suatu bentuk riadah dan ia boleh diteruskan seperti biasa,” katanya.

Menteri Besar berkata, semua bendera negeri dan lain-lain bendera kecuali Jalur Gemilang di jabatan dan bangunan kerajaan negeri, persekutuan, badan-badan berkanun serta pihak berkuasa tempatan, bangunan perniagaan, perusahaan dan kediaman hendaklah mengibarkan bendera separuh tiang.

Beliau juga menyarankan orang ramai untuk turut sama mematuhi peraturan sepanjang tempoh perkabungan itu.

“Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu diminta mengeluarkan arahan kepada semua imam dan bilal masjid serta surau kerajaan supaya melakukan tahlil sepanjang tujuh hari berikutan kemangkatan almarhum,” katanya.
Almarhum Tengku Ampuan Bariah, 78, mangkat jam 1.07 pagi semalam, di Hospital Seri Kota, Klang, Selangor.

Jenazah almarhum kemudiannya diterbangkan dari Pangkalan Udara Tentera Diraja Malaysia (TUDM) Subang dengan pesawat C130 TUDM kira-kira 10.45 pagi dengan turut diiringi oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah serta tiga anakanda baginda.

Jenazah almarhum selamat disemadikan di Makam Diraja di Masjid al-Muktafi Billah Shah, Ladang, bersebelahan dengan makam suaminya almarhum Sultan Mahmud Iskandar Ibni Al-Marhum Sultan Ismail selepas solat semalam.

RINGKASAN :-
PERATURAN PAKAIAN DI DALAM TEMPOH BERKABUNG BAGI PEGAWAI DAN KAKITANGAN KERAJAAN NEG. TERENGGANU

BERIKUT ADALAH PERATURAN BERPAKAIAN DI DALAM TEMPOH BERKABUNG BAGI PEGAWAI DAN KAKITANGAN KERAJAAN NEG. TERENGGANU

LELAKI

  •       ISLAM  - BERSONGKOK DENGAN LILITAN REBEN PUTIH BERUKURAN 1 INCI

  •       BUKAN ISLAM - BERTALI LEHER HITAM ATAU LILITAN REBEN BERUKURAN 1 INCI DI    LENGAN

WANITA

  •       ISLAM - BERSELENDANG PUTIH

  •       BUKAN ISLAM - LILITAN REBEN HITAM BERUKURAN 1 INCI DI LENGAN


Unit Komunikasi Negeri

Thursday, March 17, 2011

Tidak untuk Stesen Janakuasa Nuklear !!!

Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant
Salam...

hari ni blog aku merakamkan ucapan takziah kepada mangsa Tsunami dan gempa bumi di Jepun...dan terbaru kesan radiasi dari stesen janakuasa nuklear Fukushima..

hari ini aku mengambil peluang untuk menyuarakan TIDAK kepada sebarang pembinaan janakuasa Nuklear di Malaysia... kalau Thailand dah tolak...tak kan kita pergi gatal2 nak bina janakuasa mcm ni. tak cukup ke dengan tenaga hidro di Kenyir tu? Jepun yang maju pun tidak boleh selesaikan masalah radiasinya kenapa kita  bina pula.

itu pendirian aku..

Adios..BYE

Tuesday, March 15, 2011

Gelagat Nak Kahwin




Bila tiba musim kahwin; teringat pulak gelagat si aizat masa nak menikah dulu.... ko orang tengok lah selanjutnya..... yang interprem tu pengacara hebat berbaju pink....wan mary.... JOM TERJAH



video



Adios 

BYE

lalat.......

hiasan semata-mata

dah 2 hari aku tengok lalat ni dalam opis aku ni.....pelik jg tetiba je ada lalat.. si Bad pun perasan ada lalat. selama ni x pernah pulak tgk lalat sesat kat sini. kenapa aku konpius..? sebab bangunan ni tinggi. agaknya lalat boleh terbang setinggi ni ke?

Masih konpius.... atau aku buat2 konpius

BYE

Saturday, March 12, 2011

Gopi & Shikin kahwin

Salam..

setelah berhempas pulas bertolak dari Dungun ke Kampung Beladau Kolam, Manir.. akhirnya dapat juga hadir ke majlis menyambut menantu gopi. Aku wajib pergi ke rumahnya sbb dia dtg ker rumahku masa aku kawin 3 tahun dulu. Ramai2 kawan aku masa belajar UiTM dulu; dia sorang je datang. Kebetulan dia handle pasukan KL masa SUKMA di Terengganu masa aku kawin

Ironinya masa dia mari kat rumah aku lebih kurang sama je aku pergi rumah dia tadi....dekat2 pukul lima. Kira hutang aku dah tertunai.

Gambar gelap mem aku lupa buka flash

SELAMAT BERBAHAGIA HINGGA AKHIR HAYAT

11311

Salam

Rupa-rupanya tarikh 11/3/2011 bersamaan hari Jumaat merupakan KIAMAT kecil bagi negara Timur Jauh.





Lapangan Terbang Sendai akan jadi Landmark bagi Tsunami kali ni





Footage ini adalah footage pertama ku lihat untuk berita Tsunami ini



Gempa bumi



Pening kepala tengok video ni..footage amatur paling tinggi tontonannya dalam utube mengenai peristiwa 11311

Semoga Allah merahmati hidup & melindungi kita dari bahaya ini

BYE

Friday, March 11, 2011

Tazkirah & Muhasabah







kredit Ustaz Azhar Idrus

Jumaat datang lagi....


Alhamdulillah.. Jumaat datang lagi, masa untuk bermuhasabah diri disamping berehat bersama isteri tersayang (skemanya ayat)..


Ye le asyik bekerja sampai lama betul aku x balik kampung. nama pun Dari TELUK LIPAT..
Balik sebab menghadiri sepupu berkahwin;kira sepupu yg kecik le. sekejap je masa berlalu...sepupu perempuan ni masih baby masa aku sekolah rendah. sekarang dah besar panjang dan dah nak jadi isteri orang. (aku dah tua le rupanya)



Jom Muhasabah di Hari Jumaat


credit kpd Ustaz Azhar Idrus

itu le coretan dalam pakse..hahaha

ADIOS

Thursday, March 10, 2011

Kahwin...Dulu Lain Sekarang Lain


SHHHHHHHHHH!!!!!

nak cerita skit ni.......

memandangkan cuti sekolah yg pertama 2011;ramai le yang nak mendirikan rumahtangga. alhamdulillah dah bertemu jodoh. kahwin ni sunnah nabi, banyak manafaat dan kebaikan, hati pun tenang, kalau segi ekonomi pendapatan pun berganda kalau kedua2 bekerja.

Apa2 pun cuba dengar ye apa dipesan dalam lagu ni.(PENGANTIN LAMA BOLEH DENGAR JUGA)




mendoakan semua di atas mendapat pasangan yg baik ..amin

EO menanti giliran minggu ini...dengan cikgu ye...

sudah nikah...cuti sekolah ni nyambut menantu

eik? pi mana wife hang? jawab li "isteriku pemalu" ( sowey ye SJ)
kena kawin dulu baru best pergi kebun teh...betul x Lee?


DAN AKHIRNYA


SELAMAT BERUMAHTANGGA !!!
& BERBANTAL PELUK BERNYAWA (kredit perkataan kepada Paqlee)


:)

BYE

Tuesday, March 8, 2011

Sunyinya pejabat kalau........

salam

pejabat aku ni rasanya berbeza dgn pejabat org lain.....aku rasa kalau aku kat tingkat lain kat bangunan yang besau ni...mungkin aku akan ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzz bila x ada kerja merja dah selesai...


tapi kalau ni manusia yang akan ku tunjukkan ni mesti aku x tidur dalam opis ni.. nak tahu siapakah gerangannya?? kejap deh

=
=
=
=
=
=
=
=
=



GAYA MUTU KEUNGGULAN (duit main kutu ni...hahahah)
kalau kutuk2 bab bola ni x sah le.... Man U,Chelsea,Liverpool....hehehehe tapi ada sorang lagi yang kaki bola dalam opis ni..kejap ye

gambar hantar kad kawin...berserikan?
ini Aizad....penyokong tegar TRW & Chelsea.... Zizan versi Kelate..hidung nak sama doh cuma dok pergi test Raja Lawak je. penceria pejabat ni jugak dgn lawak2 yg kadang2 dok masuk akal aku.. :)

bila aku tgk gambar ni dalam file komputer.. baru aku ingat
SELAMAT MENJADI PENGANTIN BARU kepada EO Mohd Shahril yang akan menamatkan Zaman Bujangnya pada Jumaat ini... (senyap je dlm opis skrg ni... dup dap dup dap hehehehe)

sorry ye EO shahril..cilok dari ur FB
ok kawang2 adios...BYE

Monday, March 7, 2011

Jom Jogging

salam


jadi nak x nak aku pun mikir mcm mana le nak habiskan masa tunggu istriku yg lambat muncul jadi....aku pun BERJOGGING !!buang tebiat ke? bukan le ...sejak kolam renang di batu buruk dibuka semula ...sang isteri pun memulakan kembali tebiatnya iaitu : BERENANG

dah lama x panaskan enjin badan yok ..kenapa aku jogging
sebab mana ada tempat lain tiang bendera pacak  bendera Malaysia tepi pantai
wakaf yang besar...hari minggu mesti ramai lepak
gomen banyak belanja untuk beli benda ni...jadi aku menggunakannya jadi x membazir
trek yang menghadap pantai..sepoi2 bahasa..
jadi itu le sebab aku berjogging di pantai batu buruk disamping tunggu istriku yang suka berenang2 ketepian kolam yang dibuka semula selepas hampir setahun aku terpaksa dgr leteran nya "bila kolam nak buka" aku jawab "tanya le bandaraya....tanya abg buat apa."

itu saja kawang2.........MAJULAH SINGAPURA SUKAN UNTUK NEGARA 

bye

Friday, March 4, 2011

Lumayan

TAHNIAH !!!

Anak Terengganu dapat tanah
Anak Terengganu dalam pasukan kebangsaan memenangi Piala AFF diberikan hadiah berupa tanah,. jangan lupa sebelah kiri sekali "Mat Yo" anak Terengganu dari Besut pun dapat.. untungnya dia

ADIOS 

Preview Program Kebersihan

mari kita layan gambar yang sempat aku kumpul...berkaitan pertandingan kebersihan dan keceriaan ...... ini le antara kerja ku dlm masa 1 2 bulan ni.... JOM !!!!

ni yang menang pertandingan...baca le kat mock cheque tu

posing lagi

ni gambar Tadika YIT sekeluarga....

ni pulak di Teluk Ketapang

Gong Baru,Gong Tok Nasek

Pulau Redang pun masuk jg tapi......

ni apa?

nampak jauh tu kepala biawak...

Ok kawan2.... tu preview,,nanti ada masa aku tunjuk lagi...daaaaaa bye2