Saturday, August 13, 2011

Inilah Kisahku-Wardina

Salam...


Wardina ialah artis yang tidak perlu diperkenalkan lagi....aku membesar pada zamannya;kiranya hampir seusialah Gen X. pada mula2 kenal sbg artis mestilah sbb menjadi model;finalis dewi remaja (aku doakan ramai lagi dewi remaja yang ikut mcm dia)

Dulu kakak aku pun pernah beritahu ayahnya mmg seorang ustaz dan pendakwah...bila banyak baca lagi rapat dengan ABIM...well betul kata nasyid Raihan;Iman tak dapat diwarisi...zaman tu mmg kalau tgk wardina mesti x percaya dengan perubahan sekarang....itulah namanya perubahan.

sebenarnya masa aku belajar di Uitm shah alam dulu; wardina ni ada seorang adik yang menjadi juniorku masa tu dia ambik diploma...bila baru masuk tu geng2 aku kata...."wei wei wei tu adik wardina". muka adik dia lain skit le..lawa wardina lagi (ngumpat lak) dan masa tu imej masih lagi "free".

kemudian meletop pasal si wardina pakai tudung..memang cantik siot dia pakai tudung; siap ada tudung wardina kat kedai. masa tu rasanya dia pakai tudung warna putih bunga merah posing dalam utusan malaysia...sempat lagi jadi skin winamp dalam komputer ....ceh zaman muda  punya cerita...ramailah zaman tu remaja2 mcm aku minat gila tgk wardina pakai tudung, tapi masa tu adik dia masih belum tukar lagi.....x lama kemudian 1 semester kemudian adik dia ikut jejak langkah.....Alhamdulillah akhirnya.. jadi itu dah cerita lama zaman kampus dholu2. Kisah wardina ni niatku bukan sbg umpatan atau lain2 niat tapi sbg muhasabah kita yang iman senipis bawang kulit bawang ni. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun hamba-hambanya.

Layan.... 



3 comments:

komen jangan tak komen ;)