Saturday, August 20, 2011

Bukit Payong Spur Road

elok jalan ni..jalan dari arah Kuala Telemong

exit ke Alor Limbat

simpang

skit lagi...

exit berhampiran Pekan Bukit Payong

Simpang 4 Bukit Payong


Salam 


hari ni hari yang bersejarah ( bersejarah ngat2)... lepas balik bershopping mopping raya..cuba le jalan baru yang baru siap...dulu ada le yang lalu tapi aku x berani sbb kalau jalan x gezet jika jadi apa2 insuran x tanggung. jadi hari ni aku cuba lalu laluan baru...  BUKIT PAYONG SPUR ROAD....nama ni ambil dari FB LPT2... caya lah kat terengganu dah ada jalan gini...(cian ketinggalan tul..tempat lain dah lama ).

BPSR menghubungi Pekan Bukit Payong. Marang dengan LPT2...sambil tu juga sbg alternatif kepada laluan ke utara Kuala Terengganu terutama cuti umum dan cuti2 perayaan... mmg siapa yang pernah kena jem kat jambatan sultan mahmud &durian burung serta manir akan tahu le cerita mcm aku ni..perit weh terlekat 2 3 jam atas jalan raya bila org balik kampung. 

gambar ni di ambil dari arah Kuala Telemong menghala Bukit Payong... jalan nya bagus, rata dan paling penting x ada lampu isyarat...maklum le jalan kuala berang ni mmg hampas tul banyak sgt lampu isyarat...ni le jalan alternatif yang baik.. tengok le ye dalam peta kat bawah ni 

Peta LPT 2
nak besar lagi......


untung le siapa beli rumah di kawasan Bukit Payong




ADIOS

2 comments:

komen jangan tak komen ;)