Saturday, April 2, 2011

Minyak RON 97 naik harga lagi



Salam..... hari ni korang gelabah ye sebab RON 97 naik harga. ada yang kisah dan ada yang tak kisah... "aku x pakai pun RON 97, buat apa aku pening". bila aku tengok dan belek webblog dan komen2..jadi aku nak berkongsi le dgn ko orang jadi... layanzzzzz


"kereta perodua kelisa tahun 2003 lepas beli terus overhaul dan diteruskan dengan maintainance yang aku buat sendiri sejak pakai 2 tahun lepas. aku pakai semua part OEM dan lubricant yang dicadangkan oleh pengeluar; perodua

(ron95)dengan pemanduan biasa di bandar satu tangki penuh dapat bertahan 1.5 hari dan bila mana aku check spark plug (palam pencucuh) memang tebal karbon daripada biasa.

(ron97)dengan pemanduan biasa di bandar satu
tangki penuh dapat bertahan sehingga pagi hari ketiga.spark plug tak terjejas.

basically aku tak nak kata ron95 ni tak bagus ke sampah ke.
tapi kalau nak kata jimat tu pada aku tak lah kot. sama je macam pakai ron97.
tapi kalau ikutkan ekonomi adalah lebih baik guna ron97 sebab maintainance nanti tak teruk sangat."

3 comments:

  1. sy ada gok baca dlm forum..ron95 mcm byk mslh..tp dok tahu la..dlm byk2 sykt myk, ron95 kluaran BP hok molek skali...tu yg sy baca dlm forum la..dulu pakai ron97 gok tp sejok naik 2.50 ni sy terus pakai 95..

    ReplyDelete
  2. sy x prnah pakai ron95, mmg setia dgn ron97 sejak dulu...tp skrg tgh survey pro n kont utk dua2 ron ni memandangkan ron97 selalu naik harga..huhu

    ReplyDelete
  3. RTA &K:- saaya dulu mmg pakai RON 97....mmg berbeza daya pecutan...minyak perKM kalau harga lama lebih jimat pakai RON 97 tapi kalau harga sekarang mmg RON 95 lebih murah...

    ReplyDelete

komen jangan tak komen ;)